Każdy biznes - nie ważne jak dobrze zaplanowany - może się spotkać z czymś nieprzewidzianym. To może być zastój finansowy, brak zleceń lub szansa, którą można było wykorzystać… ale czegoś zabrakło, a okazja minęła. W takich nieprzewidzianych sytuacjach przydaje się faktoring. Niektórzy potrzebują go tu i teraz, inni korzystają z niego bez przerwy – jak z każdego innego narzędzia. Skąd ta różnica?
Faktoring – prosta definicja
W dużym skrócie, faktoring to usługa, w której firma (czyli faktor), wykupuje od wystawcy faktury (czyli faktoranta), wierzytelność z tytułu sprzedaży towarów i usług.
W praktyce oznacza to, że faktor wykupuje od przedsiębiorcy fakturę. Przedsiębiorca otrzyma należne mu pieniądze tak szybko, jak to możliwe – w przypadku niektórych faktorów nawet w ciągu 24 godzin. W zamian za to, faktor pobiera określony procent od faktury.
Dzięki faktoringowi przedsiębiorca nie musi się martwić o zastój w płatnościach lub – co gorsze – o brak płynności finansowej. Nie musi się też przejmować sytuacją, w której druga strona spóźnia się z zobowiązaniami. Upłynnieniem faktury zajmuje się faktor, a przedsiębiorca może spokojnie zająć się prowadzeniem biznesu.
Wyzwania dla polskiego biznesu Optymalizacja cash flow Cash flow, będący kluczowym wskaźnikiem kondycji finansowej przedsiębiorstw, odgrywa szczególną rolę w …
Rynek faktoringu wraca na drogę wzrostów Trzeci kwartał 2024 r. przyniósł branży faktoringowej oczekiwany wzrost obrotów. Firmy zrzeszone w …
Almanach 2024 to publikacja, która stanowi kompleksowe źródło informacji o faktoringu. Adresowana jest zarówno do specjalistów z branży finansowej, …