Faktoring w biznesie – partnerstwo na lata czy jednorazowa pomoc?

Faktoring w biznesie – partnerstwo na lata czy jednorazowa pomoc?

Każdy biznes - nie ważne jak dobrze zaplanowany - może się spotkać z czymś nieprzewidzianym. To może być zastój finansowy, brak zleceń lub szansa, którą można było wykorzystać… ale czegoś zabrakło, a okazja minęła. W takich nieprzewidzianych sytuacjach przydaje się faktoring. Niektórzy potrzebują go tu i teraz, inni korzystają z niego bez przerwy – jak z każdego innego narzędzia. Skąd ta różnica?

 

Faktoring – prosta definicja

 

W dużym skrócie, faktoring to usługa, w której firma (czyli faktor), wykupuje od wystawcy faktury (czyli faktoranta), wierzytelność z tytułu sprzedaży towarów i usług.

W praktyce oznacza to, że faktor wykupuje od przedsiębiorcy fakturę. Przedsiębiorca otrzyma należne mu pieniądze tak szybko, jak to możliwe – w przypadku niektórych faktorów nawet w ciągu 24 godzin. W zamian za to, faktor pobiera określony procent od faktury.

Dzięki faktoringowi przedsiębiorca nie musi się martwić o zastój w płatnościach lub – co gorsze – o brak płynności finansowej. Nie musi się też przejmować sytuacją, w której druga strona spóźnia się z zobowiązaniami. Upłynnieniem faktury zajmuje się faktor, a przedsiębiorca może spokojnie zająć się prowadzeniem biznesu.

Ostatnie artykuły
Almanach PZF 2021
Almanach PZF 2021

Almanach Polskiego Związku Faktorów 2021  Pragniemy poinformować, że jest już dostępny coroczny Almanach Polskiego Związku Faktorów. W tegorocznym wydaniu …

Faktoring zakupowy
Faktoring zakupowy

Polscy przedsiębiorcy zmagają się z pandemicznym problemem nieterminowego płacenia za faktury przez ich klientów. Jest to duże utrudnienie zarządzania …

Faktoring dla startupów
Faktoring dla startupów

Miesiąc temu założyłeś firmę, pozyskałeś pierwszych klientów i uważasz, że biznes rozwija się zbyt wolno? Idealnie trafiłeś! Zapoznając się …

Partnerami naszego serwisu są
Serwis faktoringowy
Masz pytania dotyczące faktoringu, leasingu lub produktów bankowych? Pojawił się pomysł, który chciałbyś zrealizować, ale nie wiesz od czego zacząć? A może masz ciekawą ofertę, którą chciałbyś zaprezentować naszym Klientom? Jeśli tak, skontaktuj się z nami! Napisz na adres: [email protected]