Finanse w branży transportowej w okresie pandemii koronawirusa.

Finanse w branży transportowej w okresie pandemii koronawirusa.

Finanse w branży transportowej w okresie pandemii koronawirusa.

Od początku pandemii koronawirusa minęło pół roku, więc pokusiliśmy się o ocenę sytuacji i wyciągnięcie pierwszych wniosków dotyczących zwyczajów płatniczych w branży transportowej. Najbardziej zauważalnym jest regulowanie należności, które znacząco nie różni się od stanu sprzed ogłoszenia lockdownu. Dla przedsiębiorców z tej branży koronawirus nie jest argumentem w sporach o zapłatę za wykonanie przewozu. Usługa została prawidłowo wykonana, więc płatność jest należna.

W marcu i kwietniu, gdy granice naszego kraju były zamknięte, a gospodarka zamrożona wiele firm z zachodnich krajów wstrzymywało płatności, tłumacząc się faktem, że sami nie otrzymali zapłaty od swojego zleceniodawcy. W połączeniu z obawą kryzysu gospodarczego przewoźnicy masowo zaczęli zgłaszać sprawy do firm windykacyjnych. Najbardziej zaskakujący jest fakt, że średni czas przeterminowanych faktur nie różnił się zbytnio, od tego sprzed pandemii koronawirusa i do dnia dzisiejszego utrzymuje się na poziomie delikatnie przekraczającym 60 dni. Obawa przed bankructwem zleceniodawcy była głównym powodem, dla którego przedsiębiorcy zdecydowali się na takie rozwiązania. 

Po półrocznym życiu w pandemii i otwartych na nowo granicach widać, że sytuacja się stabilizuje i powoli wraca do normy. Koronawirus udzielił lekcji wszystkim. Lekcji, która powinna być nie tylko zapamiętana, ale również wdrożona do każdej, nawet jednoosobowej działalności gospodarczej. Zachowanie płynności finansowej powinno być priorytetem. W 100% nie jesteśmy w stanie uchronić się przed nieuczciwymi kontrahentami. Warto jednak ograniczyć ryzyka, na które możemy być narażeni. Przed nawiązaniem współpracy z nowym kontrahentem możemy przyjrzeć się dokumentom finansowym i rejestrowym firmy, sprawdzić giełdy wierzytelności i opinie w internecie. Alternatywnym rozwiązaniem jest niezastąpiona pomoc firmy faktoringowej. Podejmując się współpracy z faktorem nie tylko możemy przyspieszyć swoje płatności, ale przede wszystkim sprawdzić kondycję finansową naszego nowego kontrahenta. 

Jeden z czołowych faktorów w Polsce, mający najszerszą ofertę produktową dla klientów, firma FINEA przed sfinansowaniem faktury potencjalnego klienta, sprawdza jego kontrahenta pod kątem wypłacalności. Zanim przyjmiesz nowe zlecenie od nowego kontrahenta skontaktuj się z FINEA i uzyskaj informację, czy sfinansuje taką transakcję. Jeżeli uzyskasz negatywną odpowiedź, zastanów się czy warto ryzykować. Pamiętaj, że FINEA nie tylko weryfikuje podmioty i zapewnia płynność finansową. Otrzymasz wsparcie przy monitorowaniu płatności, które zlecisz do realizacji, jak również Twoi kontrahenci poczują się zmotywowani do terminowych płatności wiedząc, że masz takiego partnera w biznesie. 

Chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat współpracy ze Finea? Napisz do Nas - pomożemy przygotować specjalną ofertę dla Ciebie.

 

Ostatnie artykuły
Rynek faktoringu wraca na drogę wzrostów
Rynek faktoringu wraca na drogę wzrostów

Rynek faktoringu wraca na drogę wzrostów Trzeci kwartał 2024 r. przyniósł branży faktoringowej oczekiwany wzrost obrotów. Firmy zrzeszone w …

Almanach PZF 2024
Almanach PZF 2024

Almanach 2024 to publikacja, która stanowi kompleksowe źródło informacji o faktoringu. Adresowana jest zarówno do specjalistów z branży finansowej, …

Almanach PZF 2021
Almanach PZF 2021

Almanach Polskiego Związku Faktorów 2021  Pragniemy poinformować, że jest już dostępny coroczny Almanach Polskiego Związku Faktorów. W tegorocznym wydaniu …

Partnerami naszego serwisu są
Serwis faktoringowy
Masz pytania dotyczące faktoringu, leasingu lub produktów bankowych? Pojawił się pomysł, który chciałbyś zrealizować, ale nie wiesz od czego zacząć? A może masz ciekawą ofertę, którą chciałbyś zaprezentować naszym Klientom? Jeśli tak, skontaktuj się z nami! Napisz na adres: [email protected]