Finanse w branży transportowej w okresie pandemii koronawirusa.
Od początku pandemii koronawirusa minęło pół roku, więc pokusiliśmy się o ocenę sytuacji i wyciągnięcie pierwszych wniosków dotyczących zwyczajów płatniczych w branży transportowej. Najbardziej zauważalnym jest regulowanie należności, które znacząco nie różni się od stanu sprzed ogłoszenia lockdownu. Dla przedsiębiorców z tej branży koronawirus nie jest argumentem w sporach o zapłatę za wykonanie przewozu. Usługa została prawidłowo wykonana, więc płatność jest należna.
W marcu i kwietniu, gdy granice naszego kraju były zamknięte, a gospodarka zamrożona wiele firm z zachodnich krajów wstrzymywało płatności, tłumacząc się faktem, że sami nie otrzymali zapłaty od swojego zleceniodawcy. W połączeniu z obawą kryzysu gospodarczego przewoźnicy masowo zaczęli zgłaszać sprawy do firm windykacyjnych. Najbardziej zaskakujący jest fakt, że średni czas przeterminowanych faktur nie różnił się zbytnio, od tego sprzed pandemii koronawirusa i do dnia dzisiejszego utrzymuje się na poziomie delikatnie przekraczającym 60 dni. Obawa przed bankructwem zleceniodawcy była głównym powodem, dla którego przedsiębiorcy zdecydowali się na takie rozwiązania.
Po półrocznym życiu w pandemii i otwartych na nowo granicach widać, że sytuacja się stabilizuje i powoli wraca do normy. Koronawirus udzielił lekcji wszystkim. Lekcji, która powinna być nie tylko zapamiętana, ale również wdrożona do każdej, nawet jednoosobowej działalności gospodarczej. Zachowanie płynności finansowej powinno być priorytetem. W 100% nie jesteśmy w stanie uchronić się przed nieuczciwymi kontrahentami. Warto jednak ograniczyć ryzyka, na które możemy być narażeni. Przed nawiązaniem współpracy z nowym kontrahentem możemy przyjrzeć się dokumentom finansowym i rejestrowym firmy, sprawdzić giełdy wierzytelności i opinie w internecie. Alternatywnym rozwiązaniem jest niezastąpiona pomoc firmy faktoringowej. Podejmując się współpracy z faktorem nie tylko możemy przyspieszyć swoje płatności, ale przede wszystkim sprawdzić kondycję finansową naszego nowego kontrahenta.
Jeden z czołowych faktorów w Polsce, mający najszerszą ofertę produktową dla klientów, firma FINEA przed sfinansowaniem faktury potencjalnego klienta, sprawdza jego kontrahenta pod kątem wypłacalności. Zanim przyjmiesz nowe zlecenie od nowego kontrahenta skontaktuj się z FINEA i uzyskaj informację, czy sfinansuje taką transakcję. Jeżeli uzyskasz negatywną odpowiedź, zastanów się czy warto ryzykować. Pamiętaj, że FINEA nie tylko weryfikuje podmioty i zapewnia płynność finansową. Otrzymasz wsparcie przy monitorowaniu płatności, które zlecisz do realizacji, jak również Twoi kontrahenci poczują się zmotywowani do terminowych płatności wiedząc, że masz takiego partnera w biznesie.
Chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat współpracy ze Finea? Napisz do Nas - pomożemy przygotować specjalną ofertę dla Ciebie.
Rynek faktoringu wraca na drogę wzrostów Trzeci kwartał 2024 r. przyniósł branży faktoringowej oczekiwany wzrost obrotów. Firmy zrzeszone w …
Almanach 2024 to publikacja, która stanowi kompleksowe źródło informacji o faktoringu. Adresowana jest zarówno do specjalistów z branży finansowej, …
Almanach Polskiego Związku Faktorów 2021 Pragniemy poinformować, że jest już dostępny coroczny Almanach Polskiego Związku Faktorów. W tegorocznym wydaniu …